Technik żywienia i usług gastronomicznych

Przedmioty w zakresie rozszerzonym to biologia i matematyka.

Kwalifikacje:

Sporządzanie potraw i napojów (T.6)

Organizacja żywienia i usług gastronomicznych (T.15)

 

Tu zdobędziesz umiejętności

  • oceniania jakości żywności oraz jej przechowywania;
  • sporządzania i ekspedycji potraw i napojów;
  • planowania i oceny żywienia;
  • organizowania produkcji gastronomicznej;
  • planowania i realizacji usług gastronomicznych.

Nauka w technikum kończy się uzyskaniem dyplomu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe i tytułu technika oraz egzaminem maturalnym umożliwiającym kontynuowanie nauki na studiach wyższych.

 

Przedmioty zawodowe

teoretyczne:

  • Wyposażenie i zasady bezpieczeństwa w gastronomii
  • Działalność gospodarcza w gastronomii
  • Język niemiecki zawodowy
  • Technologia gastronomiczna z towaroznawstwem
  • Zasady żywienia
  • Usługi gastronomiczne
  • Organizacja produkcji gastronomicznej

 praktyczne

  • pracownia gastronomiczna
  • pracownia obsługi klienta
  • pracownia planowania żywienia i produkcji gastronomicznej
  • podstawy gastronomii – zajęcia praktyczne
  • planowanie i organizacja gastronomii w praktyce.

 

Korzyści wynikające z ukończenia szkoły w zawodzie technik żywienia i usług gastronomicznych:

  • kontynuacja nauki na każdym kierunku studiów lub wybranie studia ściśle związane z profilem nauczania w technikum: hotelarstwo, turystyka, marketing i ekonomia, zarządzanie
  • organizowanie produkcji gastronomicznej,
  • prowadzenie własnej działalności gospodarczej
  • organizowanie gastronomicznej obsługi imprez poza miejscem pracy tzw. „outsaid catering” (imprezy wyjazdowe)
  • organizowanie bali, wesel i innych przyjęć okolicznościowych
  • możliwość odbycia praktyk zagranicznych w Grecji i Hiszpanii na promie pływającym do Szwecji oraz  w renomowanych  poznańskich hotelach  i nie tylko.

po ukończeniu szkoły będziesz umiał:

  • obliczać wartości energetyczną i odżywczą produktów spożywczych i potraw
  • projektować i aranżować wnętrza sal konsumpcyjnych
  • prawidłowo obsługiwać konsumenta
  • stosować nowoczesne metody zarządzania i marketingu
  • biegle posługiwać się językami obcymi (angielskim)
  • współpracować w zespole

 tz1tz4tz3tz2